« powrót

Aktualności

  Rower w trybie eko - TrybEco
Rower w trybie eko - TrybEco
2017-06-07

Porzucił silniki spalinowe na rzecz ekologicznych pojazdów. Łódzki producent rowerów elektrycznych TrybEco łączy innowacyjność z ekologią.

Odpowiada tym samym na potrzeby rozwijającego się ekologicznego rynku transportowego w kraju i za granicą.

Właściciel firmy Tomasz Przygucki ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, którą poznał od podszewki. Doceniając wagę ochrony środowiska, w 2015 roku podjął decyzję o założeniu firmy TrybEco. Jak wskazuje sama nazwa przedsiębiorstwa, jego właściciel proponuje „przełączenie się” na tryb eko, a tym samym porzucenie tradycyjnego środka komunikacyjnego w postaci samochodu na rzecz ekologicznego roweru

Rower nie taki tradycyjny

Firma specjalizuje się w produkcji rowerów hybrydowych i skuterów elektrycznych.

Te pierwsze są wyposażone w elektryczne wspomaganie, z którego użytkownik może skorzystać w dogodnym dla siebie momencie. Połączenie tradycyjnego mechanizmu rowerowego z baterią litowo-jonową pozwala na wykorzystywanie roweru jako codziennego środka komunikacji. Rowerzysta ma możliwość wyboru, czy chce napędzać swój pojazd elektrycznie, czy za pomocą własnych mięśni. – Produkowane przez nas rowery są wyposażone w bezszczotkowy silnik elektryczny 250 W 36 V i zasilane baterią Li-Ion o pojemności 8,8 Ah – wyjaśnia prezes Tomasz Przygucki. Materiał, z którego wykonana jest bateria, nie obciąża konstrukcji roweru. Ponadto jest ona umieszczona w piaście, dzięki czemu środek ciężkości roweru się równoważy. Maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć podczas jazdy ze wspomaganiem elektrycznym, wynosi 25 km/h.

Kolejnym zaawansowanym produktem są skutery elektryczne. Modele Libra, Taurus czy Virgo to ekologiczne odpowiedniki tradycyjnych skuterów spalinowych. Różnią się od nich jednak przede wszystkim cichą, wydajną pracą i niskimi kosztami użytkowania. – Skutery wyposażone są w baterie żelowe oraz akumulatory litowo-jonowe. Stosowana przez nas technologia pozwala na przejechanie do 70 km – podkreśla właściciel firmy. Zaletą tych pojazdów jest także lekkość konstrukcji, która ułatwia manewrowanie.

Produkty oferowane przez firmę TrybEco umożliwiają ciche podróżowanie – dzięki temu, że nie mają spalinowego silnika, nie powstaje hałas. Niewątpliwym ich atutem są także czystość i prostota oraz oszczędność związana z niskimi kosztami eksploatacji.

Ekologiczne innowacje

Misją firmy jest rozwój nowych technologii w transporcie publicznym, sprzyjających ochronie środowiska. Producent stale poszukuje rozwiązań, które pozwolą na zoptymalizowanie oferowanych przez niego urządzeń. – Oprócz produkcji ekologicznych pojazdów elektrycznych zajmujemy się także problematyką inteligentnego ich ładowania – podkreśla Przygucki. – Przykładem jest system Intelligent Charger, który nie tylko optymalizuje czas ładowania, ale także automatycznie przestaje pracować po naładowaniu baterii. Innowacyjny jest również kontroler zintegrowany ze smartfonem, który odgrywa rolę komputera pokładowego, gdyż dzięki niemu użytkownik może swobodnie zarządzać systemem wspomagania (wybierając jeden z trzech wbudowanych trybów) oraz sterować pracą silnika i panować nad prędkością jazdy. Kontroler pełni także rolę licznika, pokazuje stopień naładowania baterii oraz wybrany tryb wspomagania.

Odpowiednia nisza

Jak podkreśla prezes firmy, TrybEco wpisuje się ze swoją ofertą w odpowiednią rynkową niszę. Rosnąca w Polsce popularność roweru jako podstawowego, codziennego środka transportu otwiera przed producentem rowerów elektrycznych szerokie pole działania. Internetowe badanie „Rowerzyści w Polsce” dowodzi, że rower jest wykorzystywany codziennie lub kilka razy w tygodniu przez 78 proc. ankietowanych. Co więcej, we wspomnianym badaniu to właśnie Łódź zajmuje trzecie miejsce w zestawieniu najbardziej rowerowych miast w kraju. Coraz częstsze promowanie przez firmy i instytucje roweru jako środka transportu dla pracowników (np. darmowy lunch dla tych pracowników jednej z firm ubezpieczeniowych, którzy do pracy przyjeżdżają jednośladem, czy dodatkowe wynagrodzenie za dystans pokonany rowerem) zwiększa grono potencjalnych klientów.

TrybEco kieruje swoje produkty do szerokiego grona odbiorców, oferując zarówno pojazdy dla dorosłych przeznaczone do codziennego użytku, jak i jednoślady, które mogą zainteresować młodszych użytkowników. Monocykle, smart skutery, elektryczne hulajnogi czy minisegwaye cieszą się wśród młodzieży coraz większą popularnością. Produkty TrybEco można zakupić nie tylko w specjalistycznych sklepach rowerowych, ale również… w ramach oferty abonamentowej jednego z operatorów telekomunikacyjnych oraz w sieciach dużych marketów.

Rynek zagraniczny

Ekologiczne formy transportu są wykorzystywane coraz bardziej intensywnie nie tylko na rynku krajowym, lecz także za granicą. Niemcy, Czechy, Holandia czy Szwecja to przykłady państw, które są otwarte na innowacyjne rozwiązania dotyczące transportu i ekologii. Potwierdzają to chociażby wskaźniki sprzedaży pojazdów elektrycznych w tych krajach. TrybEco widzi w tym szansę dla siebie. Firma obecnie prowadzi sprzedaż w Niemczech i Czechach. W pozostałych krajach producent prowadzi badania rynku i wstępnie przymierza się do nawiązania biznesowej współpracy. – Naszą grupą docelową na rynkach zagranicznych są zarówno klienci prywatni preferujący aktywny tryb życia, jak i dealerzy poszukujący produktów charakteryzujących się innowacyjnością i energooszczędnością – przyznaje Tomasz Przygucki. – Być może za jakiś czas nawet premier Holandii Mark Rutte będzie dojeżdżał do pracy nie zwykłym, ale elektrycznym rowerem produkowanym w Polsce – dodaje.

TrybEco istnieje od niespełna dwóch lat. Obecnie zatrudnia pięciu pracowników. Warto podkreślić, że w swojej działalności firma konsekwentnie wdraża system zarządzania jakością oraz przestrzega zasad społecznej odpowiedzialności w biznesie. W 2016 roku została nagrodzona za rower elektryczny TrybEco Terra w konkursie Eco Design organizowanym przez Ministerstwo Środowiska.

 

Katarzyna Jóźwik

« powrót